Voorwaarden tijdelijk huurcontract

Heeft u een huurcontract voor bepaalde tijd getekend of wil u dit gaan doen? Let dan goed op, een tijdelijk huurcontract is slechts onder zeer beperkte voorwaarden mogelijk.

In de praktijk komen vooral contracten met looptijden van een jaar of twee jaar voor. Verhuurders stellen vaak een huurcontract voor bepaalde tijd op omdat ze er zo enerzijds zeker van huurinkomsten zijn en anderzijds weer beschikking over de woning krijgen na de huurperiode.

Een dergelijk contract kan nadelig zijn voor huurders, omdat zij op deze manier geen of minder zekerheid hebben. De wet biedt bescherming. Kortlopende huurcontracten mogen namelijk alleen onder zeer beperkte voorwaarden opgesteld worden.

Specifieke voorwaarden

Een verhuurder mag alleen op basis van de onderstaande gronden de huurovereenkomst opzeggen:

• de huurder wil niet instemmen met een redelijk aanbood voor een nieuwe huurovereenkomst;
  • er is sprake van dat de verhuurder de woning dringend nodig heeft voor eigen gebruik;
  • de huurder misdraagt zich;
  • er is in het huurcontract een diplomatenclausule opgenomen;
  • de verhuurder wil een bestemmingsplan verwezenlijken.

Wanneer de huurovereenkomst niet wordt opgezegd, dan wordt de overeenkomst automatisch voor onbepaalde tijd verlengd.

Wilt u weten wat onze advocaten in uw geval voor u kunnen doen? Onze huurrecht advocaten staan altijd voor u klaar. Neem vandaag nog telefonisch contact met ons op.

Bel ons op: 0900 2386222
(9 ct/pm)

Hulp nodig in uw Provincie?

Overal in Nederland vindt u een advocatenkantoor dichtbij. Klik op uw provincie of bel naar 0900 Advocaat en maak een afspraak met de advocaat in uw regio.

Groningen Friesland Drenthe Noord Holland Flevoland Overijssel Gelderland Utrecht Zuid Holland Zeeland Noord Brabant Limburg

Heeft u suggesties voor deze site? Laat het ons weten.